Kalendarz wydarzeń

27 Marzec 2017

PODRÓŻ DO WNĘTRZA ZIEMI

Wizyta w Centrum Geoedukacji pozwoliła „Piratom” zrozumieć geologiczny fenomen Gór Świętokrzyskich, na czele z gołoborzami, jaskiniami, czy dawnymi rafami koralowymi. Dzieci z zaciekawieniem oglądały eksponaty prehistorycznych zwierząt oraz animacje na nowoczesnych monitorach. Uczestniczyliśmy również w prezentacji bogatej w efekty specjalne – filmie w Kinie 5D. Weszliśmy do kapsuły, która zawiozła nas do wnętrza Ziemi. Tam zobaczyliśmy, co działo się w środku globu i na jego powierzchni miliony lat temu. Po drodze spotkaliśmy trylobity żyjące 300 milionów lat temu, pancerne ryby, tetrapoda.

Jednym słowem, byliśmy tam, gdzie nie było jeszcze żadnego człowieka.

Wycieczka do Geo Parku w Kielcach

Dzieci z grupy „Odkrywców” pojechały na wycieczkę do Centrum Geoedukacji w Kielcach.  Mieliśmy okazję zwiedzić atrakcyjną multimedialną ekspozycję dzięki której dowiedzieliśmy się, że miliony lat temu (w pradawnej przeszłości)  w okresie dewonu Góry Świętokrzyskie pokrywało rozległe, płytkie morze. Poznaliśmy geologiczny fenomen Gór Świętokrzyskich na czele z gołoborzami, jaskiniami czy dawnymi zwierzętami, rafami koralowymi, które wtedy tam występowały.  W centrum zostały przedstawione nam m.in.

WYKOPALISKA

Podczas wycieczki (24.03.2017 r.) do Muzeum Narodowego dowiedzieliśmy się co to jest archeologia  i co mamy z wykopalisk. Mieliśmy okazję sami poczuć, co znaczy odkryć "kawałek"  historii:

• musieliśmy "coś" wykopać z piasku małą łopatką
  • znalezisko trzeba było pędzelkiem oczyścić z piasku
  • potem ten przedmiot należało udokumentować czyli narysować, co znaleźliśmy

Teraz już wiemy, że praca archeologa wymaga cierpliwości, dokładności i precyzji.

A potem troszeczkę poszaleliśmy na Rynku.

Słuchamy bajki o Kopciuszku……..

W piątek 24.03.2017 r. gościliśmy w naszej grupie mamę Hani – naszej koleżanki. Pani Ania przebrana w piękny strój wróżki przeczytała dzieciom bajkę o „Kopciuszku” . Pokazała przedszkolakom rekwizyty – czarodziejską  różdżkę, czapeczkę wróżki oraz pantofelek Kopciuszka - głównej bohaterki utworu. Wychowankowie mieli także okazję do zabawy z gościem oraz słodkiego poczęstunku. Odpowiedzieli również na pytania dotyczące bajki, co świadczy o słuchaniu i zrozumieniu jej treści.  Następnie malowali  Kopciuszka i Królewicza, bardzo się starali. To był miły dzień.