„Patent na przedszkolnego Żeglarza”

Już na początku września  dzieci z grupy VI „Żeglarze” postanowiły zdobyć sprawności żeglarskie. Na początku wysłuchaliśmy bajki muzycznej o wielkim podróżniku żeglarzu Robinsonie Crusoe  – patronie naszego przedszkola. Zainspirowani jego przygodami zgłębiliśmy trasę jego podróży na globusie i wielkiej mapie świata. Dowiedzieliśmy się, że był Anglikiem, który wyruszył w podróż morską na Nową Gwineę, płynąc przez oceany wielkim żaglowcem (galeonem) , który nazywał się „Biały Orzeł”. Zachęceni  przygodami tego dzielnego podróżnika, postanowiliśmy tak jak on zdobyć sprawności żeglarskie zmagając się w konkurencjach drużynowych tj. „Regaty”, „Sztorm”, „Rejs”, „Rzucamy kotwice”, „Koło ratunkowe”, „Węzły Żeglarskie” itp. Śpiewaliśmy szanty i pieśni o morzu. Dopingując siebie nawzajem i zagrzewając się do walki, po wielu zmaganiach  pod koniec dnia udało nam się zdobyć patent na przedszkolnego żeglarza i otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy. Zabawa była znakomita. Ahoj przygodo!