Innowacja: Kodowanie 2017/2018

W zeszłym tygodniu urządziliśmy w naszej grupie konkurs na maskotkę PIXEL ART MASCOT - czyli nasza maskotka z pikseli, która będzie promowała nasze przedszkole w projekcie międzynarodowym eTwinning (w którym obecnie bierzemy udział). Najpierw tworzyliśmy projekt na kartce papieru (kratka) z użyciem kolorowych mazaków. Następnie nanosiliśmy powstałe wzory w programie komputerowym "Pixel Art". W ten sposób kodowaliśmy zaprojektowane przez siebie rysunki. Drogą głosowania wybraliśmy dwie prace -Mai i Olka - gratulujemy !!! Prace te rezprezentują nasz kraj w projekcie "CODING FOR FUTURE BRAIN...

Niedawno przeszliśmy na wyższy poziom kodowania z Photonem i nie mamy już problemu z zastosowaniem większości jego funkcji. Na tych zajęciach Phonon pod nasze dyktando zbierał kolejne kolory tęczy (zgodnie z ich kolejnością) korzystając m.in. z funkcji: wybranie koloru, zmiana koloru, wybranie czujnika dotyku, dźwięku, itp. Pracowaliśmy zespołowo i w nagrodę za świetnie wykonane zadanie bawiliśmy się tęczową chustą animacyjną, również kodując - nasze ruchy zgodnie z kolorami. Praca plastyczna też była związana z tamatem przewodnim - powstała piękna galeria tęczowych arcydzieł :)

Wykorzystując nasze stanowisko komputerowe dzieci indywidualnie pracują na różnych programach. Na zdjęciach chłopcy - którzy testują możliwości programu: studio.code.org  Chwilami było ciężko, ale z pomocą pani dali radę :)
Doszliśmy do 4 poziomu :)))))

Kodowanie kolor- kształt można rozwiązać na macie do kodowania na różne sposoby, dopasowując do aktualnie realizowanych treści. My realizowaliśmy tematykę figur geometrycznych i to potraktowaliśmy jako punkt wyjścia. Na jednej osi umieściliśmy kształty z wybranej kategorii (u nas były to figury) a na drugiej znalazły się barwy. Dzieci kolejno losowały figury w różnych kolorach i różnej wielkości, a  na przecięciu dwóch cech, umieszczały kształt we właściwej barwie. Jeśli ktoś miał problem ze znalezieniem odpowiedniego pola - mógł posłużyć się 2 wstążkami, których miejsce  przecięcia -...

Dzieci z grupy V mają otwarte horyzonty i kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, chętnie też uczestniczą w nowych czynnościach.  Ponieważ uczą się na każdym kroku zadając analityczne pytania, aby dotrzymać im kroku i pozwolić   lepiej zrozumieć otaczającą rzeczywistość musimy bardzo kreatywnie podchodzić do proponowanych im zadań. Tak też było w przypadku zadań matematycznych, które standardowo wykonujemy z użyciem liczmanów, liczydeł, itp. sprzętów. Tym razem poszlismy o krok dalej i aby zaciekawić nasze przedszkolaki, użyliśmy Photona, który kodował razem z nimi wyniki dodawania...

Kto śledzi nasze działania pod szyldem "Grupa V - Piętaszki", ten wie, że realizując nasz innowacyjny projekt, korzystamy z najnowszych osiągnięć multimedialnych. W nauce programowania pomaga nam Photon - inteligentny  i  interaktywny  robot., który podstawy  tej   skomplikowanej dziedziny podaje, wykorzystując zamiłowanie dzieci do eksperymentowania i  grywalizacji (technika ta bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy; pozwala zaangażować dzieci do zajęć). Język programowania z jakiego korzysta Photon jest zainspirowany...

Strony